Matcha čaj – japonský životabudič

Matcha čaj nežádoucí účinky

Čaj matcha je opěvován díky svým pozitivním vlivům na naše zdraví. Přesto se u někoho během konzumace čaje mohou objevit jisté nežádoucí účinky, na které je třeba brát zřetel.

Nadměrná konzumace

Maximální doporučený denní limit je 6 šálků čaje. Pokud ale s pitím matchi teprve začínáte, jeden nebo dva rozhodně postačí a to i v případě, že jej pijete jako alternativu kávy. Tein obsažený v čaji se na rozdíl od kofeinu uvolňuje pomaleji, ale nabudí tělo dlouhodobě. Při nárazové zvýšené konzumaci tak můžete trpět nespavostí, bolestí hlavy, nebo zrychleným tlukotem srdce.

Nedostatečný pitný režim

Stejně jako při pití kávy je třeba zvýšit příjem čisté vody. Pokud tělu nedodáte dost vody, bude dehydratované, unavené a pití matchi bude kontraproduktivní.

Matcha na lačno

Někteří si nedokáží představit ráno bez prvotního nakopnutí kofeinem (v tomto případě teinem), to ale pro naše tělo není úplně zdravé. Pití čaje s takto vysokým obsahem teinu hned po ránu a navíc na lačno může způsobit nevolnost a zažívací potíže. Dbejte proto na správné načasování a šálek matchi si dopřejte alespoň až hodinu po snídani. Před ranním šálkem také vypijte dostatečné množství vody, abyste možným nežádoucím účinkům předešli.

Před spaním raději ne

Pokud nepatříte mezi noční sovy, před uložením do postele zvolte raději jiný, než zelený čaj a pro matchu to platí dvojnásob. Jak již bylo řečeno, čaj nabudí organismus opravdu na dlouhou dobu. Pokud před spánkem nevykonáváte žádnou fyzicky náročnější aktivitu, dejte si poslední šálek alespoň 4 hodiny před spaním.

Jako jisté negativum se dá brát i dostupnost na našem trhu. Existuje mnoho značek, ne všechny jsou ale kvalitní a nenaplní Vaše očekávání. Při nákupu dbejte na původ čajových lístků i na způsob jejich zpracování. To nejlepší z čaje dostanete jen tehdy, najdete-li pravou japonskou matchu zpracovanou tradičně, bez použití strojů

Komentáře nejsou povolené u textu s názvem Matcha čaj nežádoucí účinky